06 1393 6399 [email protected]

Inloggen met eHerkenning .
.

Om in te kunnen loggen op eLoket heeft u een eHerkenningsmiddel nodig. Voor mijn.rvo.nl geldt dat ondernemers en organisaties vanaf 1 juli 2014 inloggen via eHerkenning.

 

 

eHerkenning kunt u zien als DigiD speciaal voor ondernemers en organisaties. Het is een middel waarmee u zich digitaal kunt identificeren wanneer u online zaken doet met de overheid. U hebt eHerkenning steeds vaker nodig om bij de rijksoverheid, gemeente of provincie in te kunnen loggen.

ZZP-tip: vanaf 1 juli inloggen met eHerkenning

Beschikt u al over een eHerkenningsmiddel, dan kunt u direct aan de slag!
Inloggen met eHerkenning !

Stappenplan aanschaf eHerkenningsmiddel
•Om eHerkenning te kunnen gebruiken, moet u als ondernemer of organisatie staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel !.
•Beoordeel eerst welk eHerkenningsbetrouwbaarheidsniveau u nodig hebt voor een bepaalde regeling. Voor inloggen via eLoket varieert het vereiste niveau. Bekijk het overzicht en lees meer over betrouwbaarheidsniveaus.
•Het aanschaffen en het gebruik van een eHerkenningsmiddel is niet gratis. Deze kosten verschillen per eHerkenningsmiddel en per betrouwbaarheidsniveau. Daarnaast kunnen aanbieders eenmalige en doorlopende kosten berekenen. U kunt uw keuze bepalen aan de hand van de keuzematrix erkende aanbieders !.
•U schaft een eHerkenningsmiddel aan bij een door uzelf te kiezen erkende aanbieder !. Let hierbij ook op het soort middel, de aanvraagprocedure, de doorlooptijd, de vervangprocedure en de helpdesk.
•Na ontvangst van uw eHerkenningsmiddel kunt u inloggen bij mijn.rvo.nl, het eLoket en diverse andere overheidsorganisaties !. U kunt hetzelfde eHerkenningsmiddel gebruiken bij verschillende organisaties.
•Voor vragen, klachten en vervanging van het eHerkenningsmiddel kunt u terecht bij de leverancier van uw eHerkenningsmiddel.

Leg vast wie u in uw bedrijf machtigt

Vanaf betrouwbaarheidsniveau 2 heeft uw eHerkenningsleverancier een machtigingenregister. Hierin laat u per dienst vastleggen welke medewerker u machtigt namens uw bedrijf. Dit laat u doen door een wettelijke vertegenwoordiger van uw bedrijf of een machtigingenbeheerder. Een wijziging van de machtiging of de intrekking daarvan geven zij door aan uw erkende aanbieder.

Verschil PKIoverheidcertificaten voor eHerkenning en SBR-software

eHerkenning (betrouwbaarheidsniveau 4) maakt, net als Standard Business Reporting ! (SBR), gebruik van Skioverheidscertificaten. Bij eHerkenning gaat het om persoonlijke certificaten. Hiermee kunt u uw medewerkers machtigen.

Bij SBR gaat het om organisatiecertificaten. Deze kunt u daarom niet voor uw persoonlijke identificatie gebruiken. Omgekeerd geldt hetzelfde. De persoonlijke certificaten die u voor eHerkenning gebruikt, kunt u niet voor SBR gebruiken. Houd hier rekening mee bij de aanschaf van een eHerkenningsmiddel en/of SBR-software.

Technische problemen met het eLoket?

Ga naar contact eLoket